Followers

5 May 2011

Lately

Lately....

Aku mcm dh mls nk g keje...ari2 kejutkan en.suami then ckp  :

aku : abang,rase mcm nk cuti je arini...mls nk g keje la...sambil tutup mate...
en.suami : mane bleh asik nk cuti je...(padahal,mane ade bini die nie cuti,last cuti raye cine aritu kot) and trs bgn g mandi...

aku????dok baring n b'selimut sambil peluk ank teruna aku yg lately nie jgk mmg ssh nk bgn awl pg...slalunye 6.15 or 6.30 die dh bgn...nie 6.45 pn blm tentu die nk bgn...tp lastly aku bgn jgk...ari2 aku ckp nk cuti tp tak apply2 pn cutinye...(^_^)

Lately nie jgk, aku mcm dh tak semangat nk g keje...arghhh...dulu aku mmg b'semangat bgn pg2 nk g keje....now...xtau mane smue semangat aku tu pergi...g melancong kot....(oit semangat,jgn cuti lelame sgt...sian kt I nie)...;p...rase nk behenti keje pn ade jgk tp gagahkan jgk g keje sbb???

Sebab : 
  • sian laki aku keje sorang2...klu duk kt felda dulu,ok je aku rase klu aku xkeje...hahaha...duk sini fhm2 sendiri la...
  • aku ade ank n insyaallah sorang lg on the way...perbelanjaan pn of course la makin meningkat ye tak???
  • aku br je keje...br 4thn...klu dh b'tahun2 mau aku ambk pencen pilihan nie...hahaha...
  • rmh yg aku duduk skrg nie atas name aku, klu aku bhnt keje...kiteorg nk duduk mane???
  • aku ank sulung, sedikit sebanyak fmly still depend atas aku jgk....
  • aku sayang dgn keje aku skrg nie...hihihi...
  • and if something happen, atleast ade jgk la tmpt aku b'gantung....bkn mintak tp hidup nie kite xtau ape yg akn jd pd mase dpn....kan,kan....
  • and aku still b'pegang and igt pesanan ex-bos aku w/pn die bkn bos aku...ape skali t'jd pn,jgn lpskan keje ko nie...w/pn skdr N17...
  • bnyk lg sbb die...hahaha...aku bg yg nie je la...klu suh list kn 10 sbb pn aku bleh...wihihihi....
Tapi demi keluarga yang tercinta,tersayang dan sebagainya...aku gagahkan jgk g keje...aku punya harapan yg tinggi utk tgk anak2 aku berjaya...aku xnk dieorg jd mcm ibu dieorg nie...xde rezki nk futher stdy...waaaa...sedih2...perjalanan hidup aku msh jauh/panjang lagi...(insyaallah...klu diizinkan Allah S.W.T)...yg paling penting ank2 aku nnt...

Takpela....selagi hayat dikandung badan...keje je la...bkn utk org len pn...utk diri sendiri and untuk yang tersayang jgk...smoga Allah trs m'berikan kesihatan and kekuatan utk aku trs bekerja dan bekerja...hehehe...





4 comments:

  1. nor, maybe sebab pambawakan budak kot.. insyaAllah lama2 nanti semangat tu dtg balik.. yg ontg sekarang ni kena fikir masa depan nor & family k..

    ReplyDelete
  2. zana:hehehe...nthla,p'bwkn ke x,xpst la...hopefully mcm tu la...tq for ur support!!!

    ReplyDelete
  3. nor..kuatkan semangat..demi keluarga dan masa depan... keje selain dapat gaji, pun dapat pahala jugak tau..

    ReplyDelete
  4. mama dhia:tu la psl...krn bnde2 nie la,kene trskan jgk...tqvm!!!

    ReplyDelete

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™