Followers

16 May 2011

Selamat Hari Guru...

Hehehe....

Selamat Hari Guru buat semua warga pendidik...terutama cikgu-cikgu I....hehehe...terima kasih di atas segala2nya...klu nak senarai tak tersenarai rasenye....(^_^)...Tapi aku mintak maaf la kt Teacher aku nie sbb tak dapat nk penuhi permintaan die...buat mase nie blm lg kot...mase akan dtg xtau la plak...hmmm....

Klu korang nak tau, cita-cita aku sebenarnya ialah menjadi seorang guru..ayat skema...tapi mybe bkn rezeki aku kot...so,jadi kerani la aku...hehehe....aku nk jd cikgu B.I...sbb aku suke subjek nie...klu tak dapat jd cikgu B.I, cikgu Bio or Sains pn ok...aku xnk jd cikgu Math sbb aku nie lemah Math...nasib baik mase SPM Math Mode aku kredit tp Add Math aku fail!!!huhuhu...

After SPM, aku apply u and the 1st course aku pilih TESL (Teaching English As Second Language) sbb aku rase result aku dgn course nie ok kot depend on syarat2 die kn...aku mintak gak course2 len mcm Pengurusan Pejabat, Hotel Management dll...tapi maybe dh d'takdirkan bkn rezeki aku...tak dapat...1 pn tak sangkut...huhuhu...kecewa sangat2!!!

Tapi aku tak putus asa, isi plak yang rayuan pn tak dapat jgk...lastly,aku memang putus asa ok!!!so,aku keje je la kn...mcm2 aku buat,keje kilang,keje kedai makan,mengasuh n lastly aku keje pjbt kt kg aku...(hehehe...keje kt pjbt ni la leh ade nopal...hahaha...)dlm mase yg same aku apply keje gomen nie...mane tau kot2 sangkut...

Alhamdulillah...maybe rezeki aku...(^_^)...pegi exam separa perubatan,lulus n dipanggil utk interview..tapi sayang aku xg sbb aku xtau nak stay mane,lgpn duit xde ms nie,br keje...mase tu kene interview kt kuantan...pastu aku dpt interview utk kerani,job aku skrg nie...maybe dh ditakdirkan aku jd kerani kot...aku pegi even mule2 aku xnk g siap nekad nk keje trs kt pjbt tu tp bos aku suh g ...aku stay rmh makcik aku kt Muadzam then die yg htr aku p interview nie...smue cost aku yg tanggung...siap pinjam duit pjbt lg rm300...huehuehue...jnj dgn bos byr 2x....hahaha....rm150 yg last aku bayar dgn duit gaji 1st keje gomen...tu pn die tnye aku ade duit ke tak...tq bos,jasamu dikenang....

Sementara tggu result kerani nie, aku dpt lg panggilan interview,gomen gak...pembantu makmal...skali lg kt kuantan...mase ni aku g n stay kt rmh jiran aku kt sane...hahaha...aku bab kimia mmg fail skit even aku lulus kimia n fizik nie...die suh aku bg cth formula kimia...yg aku igt H2O je...hahaha...yg nie mmg aku confirm tak dapat...A few month lps tu,alhamdulillah...aku lulus interview...so,here i am now....

Aku tak penah lupe kan cita2 aku tu...kn kt mule2 td aku ade noted yg aku tak dapat nk penuhi permintaan teacher aku kan,actually before aku kawen die ade pesan kt suami aku even lps kawen pn die kene bagi aku sambung blaja...waaa...t'haru aku..suami aku pn senyum and cakap ok je la kn...suami aku mmg bagi aku sambung blaja...cume aku la ssh skit...kete tak cekap lg nk bawak...anak-anak lg...hihihi...

 Tapi klu ade rezeki sambung blaja pn maybe aku tak ambk kot TESL nie...myb ambk yg relate dgn keje aku skrg la kn...xpela...tgk la turun ke sape cita-cita aku nie....(^_^)...

SELAMAT HARI GURU....
'GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA'



No comments:

Post a Comment

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™