Followers

19 Sept 2011

Check-up Naufal @ 2y 6m...

15-9-2011 aritu bwk nopal p check-up...check-up 2thn stgh...mengah jgk aku bwk die aritu...bdk2 mane leh lame skit...klu kite yg besar nie pn boring tggu lame2,die apetah lg...nsb baik bwk 2bj kete die,klu x...mau melalak kt situ...(^_^)

Check-up nopal nie check-up bese je...timbang berat, tnye ape yg die dh bleh buat, susu bnyk mane minum dll...so, berat nopal 12.9kg...naik la jgk...he3x...pastu nurse tue ade tnye samada nopal dh bleh kayuh basikal ke blm, aku jwbla blm...die ckp ajarla...baik nurse...siap tnye kt rmh ade x basikal roda 3 tue...ade nurse...he3x...nthla,puas gak aku laki bini ajar die kayuh tp die wat derk je...(^_^)...soklan2 lain:
  • dh pandai lompat setempat? - dah
  • dh pandai berlari? - dah
  • dh pandai susun ayat? cth: nak air - dah
Ape lagi nth, lupe plak aku...he3x...tu je la...pastu bagi ubat cacing, skali makan 10ml ye...dlm kepala aku nie risau 1 bende je, mcmane la si nopal nie nk mkn ubt tue nnt...he3x...ubat cacing nie dieorg bg mase nopal umo 1thn 3bln, 2thn n yg latest nie mase 2thn 6bln...next check-up 1/3/2012 mase umo 3thn...antara dialog ibu n nopal sesi mkn ubt :

Aku : nopal, meh mkn ubt...
Nopal : taknak la...
Aku : mehla...kang doktor marah....
Nopal : taknak laa...bla,bla... - agknye die ckp 'ibu nie xfhm ke org ckp taknak'...he3x...sbb lps ckp 'xnk la' tue die sambung ape nth...aku xfhm sgt...

Last2 aku campur dlm susu die...he3x...ambik ko...nk sgt...nsb baik die minum, agknye rase lbh kurang dgn susu je kot...sbb klu ubt lain aku campur, confirm rase lain skit tp ble aku rase same je...hbs gak die minum susu tue...Alhamdulillah, now nopal dh lh trime puting baru tue cume susu kene buat sejuk2 skit,klu buat suam2 tggu sejuk la baru die nk minum...

** mcmane la nnt ek, ble dh ade 2nd baby...nk kene bwk check-up...tak dpt imagine lg nie...=)

3 comments:

  1. nor, insyaAllah semuanya ok nanti.. x lama lagi pun nopal dah besar kan.. so mesti dah lebih behave & pandai jaga adik dia nnti..

    ReplyDelete
  2. zana:insyaallah, mudah-mudahan...tu la,time adik die lahir nnt nopal dh 2y 8m...nk dkt 3thn dh,mybe leh harap dh...=)

    ReplyDelete
  3. semoga dia terus membesar dgn sihat..

    ReplyDelete

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™