Followers

21 Aug 2013

Dugaan Ramadhan

Assalamualaikum smue...

Kali nie nak cite perkara yg b'kaitan dgn tajuk kt atas tu...

Mostly ramai yg dah tau ape yg aku maksud kan tu, tapi aku share kan jgk smoga dpt jd pengajaran pd kite smue...

18/7/2013 - Naufal hilang 'sekejap'
Maaf aku tak ingat puasa hari yg ke berapa...
Slalunye asben aku siap2 dh beli juadah utk buke puasa tapi arini sbb die bizi and tak sempat nk g beli, die msg suruh aku yg g beli... mule2 tu berat hati jgk, yela dgn bdk2 nie lg... tapi aku pk ms kt Putrajaya dulu aku bleh je, psr tani, Alamanda, pasar Presint 8, bleh kate smue aku g 3 beranak je... so, aku decide g jgk even dlm hati tu tak brp sedap...

Tapi tu la, nak dijadikan cerita, nth mcmane aku bleh 'hilang' Naufal... time tu die kate nk air, sampai gerai jual air, aku toleh nk tnye nak air ape aku dh x nmpk die... time tu takyah ckpla berderau sungguh rasenye...aku try buat2 relaks, g ke dpn cari die tak jmpe, time aku tak igt plak die pakai baju wane ape... last2 aku tnye bdk jual air tu nmpk tak naufal, of kos die jwb tak nmpk,yela org ramai mane die nk perasan... last2 aku call asben tu pn pinjam hp bdk tu sbb hp aku, aku tinggal dlm kete...

Time call asben tu aku dh nangis dh, aku tak hirau dh org keliling dok tgk... last2 ade sorang laki ckp 'ade sorang bdk lelaki kt hujung sane'... pastu ade abang sorang ni bwk aku g sane... sampai2 tgk naufal duduk atas kerusi sambil tenyeh2 mate.. aku ape lagi, meraung kt situ jgk la... ade abang tu ckp ' 'jgn risau,kat sini sama-sama tolong jagakan'... pastu ade jgk suare2 'anak rilek je, mak yg nangis'... erkkk...huhuhu... anak aku weiii...nsb baik jmpe balik...kalau tak... tak mampu aku nk bayangkan...(-_-)

Tapi aku ralat skit sbb tak sempat nak ucap terima kasih kt abg yg bwk aku kt tmpt naufal tu... hanya Allah je yg mampu balas jasa dia & org2 yg tolong jagakan Naufal time tu...

Hmm...tu la, semoga apa yg jadi kt aku ni tak jadi la pd parents2 yg lain... sama-sama tengok2 anak kite...tak kire tempat tak ramai org ke, crowded lg la kene extra carefull... Mudah-mudahan kite smue terhindar drpd perkara2 buruk nie...

No comments:

Post a Comment

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™