Followers

7 Apr 2017

.: Ahli Baru Yang Dah Lama :.

Assalamualaikum semua.... (^_^)

Lama tak update blog....hehehe....
Tiba-tiba datang 'angin' nak update blog...
Kali ni ingat nak share pasal 'ahli baru' tapi dah lama...hihihi...

Kisah 2 tahun Yang Lalu :

Alhamdulillah....tahun 2015 kami dikurniakan dengan seorang lagi cahaya mata lelaki... tapi dalam kegembiraan menerima kehadiran baru tu, terselit ujian kecil buat kami sekeluarga...

Anak ke-3 yang diberi nama Nashif lahir pada 26 Julai 2015, seberat 2.2kg, jam 9.01 malam...awal dari tarikh jangkaan iaitu pada 19 Ogos 2015... Masa pregnant tu aku ade masalah air ketuban banyak or Polyhydramnious (rase betul dah ejaan tu), kene refer pakar O&G di Hospital Temerloh, then next appointment nak scan nak tengok lagi detail tapi tak sempat sebab aku dah bersalin pada 26/7/2015, appointment 31/7/2015. Nashif lahir pada usia kandungan 36 minggu 5 hari (borderline premature), lahir secara pembedahan (emergency) due to fetal distress. Bila mengandung or bersalin ni macam-macam boleh berlaku or unexpected...hehehe...macam aku ni laaa...dah cuba untuk bersalin normal last-last kene operate...hihihi...pengalaman baru tuuuu....memang gigil bila doc bagitau kene operate (actually...penah sekali tu, aku berdiri depan pejabat then terlintas kat fikiran aku 'rasenye kali ni kene operate')...entahla...pregnant kali ni banyak pulak main dengan instinct...bukan mintak yang bukan-bukan or yang tak baik tapi entahla....pengalaman operate???huuuu....okla...ni based on pengalaman aku sendiri...aku diberi bius separuh je...means aku sedar...aku boleh dengar ape yang doktor bualkan, rasa perut goyang-goyang...hehehe...

1st time aku tengok Nashif, sebijik macam Naufal...hehehe...lepas tu nurse bawak pergi Nashif...doktor sambung 'proses' aku...hehehe...nak dijadikan cerita, masa tengah 'proses' tu kaki aku dah terangkat, lepas doc tepuk, aku angkat semula...huhuhu...time tu aku rase macam lenguh...tak sakit pun, tapi entahla...lepas tu doc panggil doktor bius...dapatla aku sedut gas...bukak-bukak mate tengok asben aku ade kat sebelah sambil doc explain something...lepas siap procedure yang lain barula aku masuk wad...malam tu Nashif dah stay dengan aku... Susah nak menyusukan anak time ni sebab aku baring, flat je...bantal takde...lepas tu nak mengiring payah...mujur la nurse tolong set up posisi Nashif untuk menyusu...malam tu 2 kali Nashif muntah...muntah jernih je...aku dah mula rasa something... tapi mase tu aku try think positive la, maybe die kenyang sangat kot...

Pagi esokknye tu (27/7/2017) baru aku inform kat doctor pasal muntah, kebetulan doctor round cek bacaan gula baby...and time ni la semuanya bermula... Part ni aku buat entry lain ek....

TQ For Reading.....💖💖💖💖











2 comments:

  1. waalaikumussalam...uisshh berdebar tunggu sambungannya

    ReplyDelete

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™