Followers

11 Sept 2012

Kondisi Naufal - entry yg panjang...

Entry sblm nie aku ade bgtau yg nopal tak berape sihat kan...so, meh aku story... Al-kisahnye....

Rabu last week mase on the way blk rumah tu, tibe2 nopal muntah...bile die muntah nie aku terus syak die tak sihat, sampai rumah die terus duduk, behave je... so, confirm la yg si nopal ni tak sihat... tup2 tgh mlm tu aku rase badan die panas, ambik temp 38`c... terus aku letak kain basah atas kepala die... tu je care yang aku bleh buat... nopal nie ssh nk mkn ubt..ikut jejak langkah aku...padan muke ko norrr...isk,isk,sik (t_t)

Kebetulan plak k'esokkannye (khamis) ade check-up die, so aku decide bgtau skali time nie je la... so, pg tu sblm pegi klinik aku tanye die 'demam lagi tak?', die jawab 'tak demam dh'...before kluar dr blk nurse tu aku mintak nurse tu cek suhu, bile cek 37.1`c, nurse ckp ade demam skit, kene pantau... since aku tgk die ok, aku pn decide hantar jgk la ke taska and bagitau cikgu die yg nopal demam then mintak tolong bg mkn ubt... dgn dieorg nopal mkn je ubat...pastu klu ade ape2 call la aku, aku ambik... Alhamdulillah, sampai blk keje cikgu takde call, okla kot...

Time nk ambik tu, cikgu die ade ckp badan nopal naik merah-merah...mule la risau bile cikgu ckp ade bintik2 merah nie... so, aku decide nk pegi klinik terus...sampai klinik orang ramai tapi aku redah je la...kang lambat2 takut melarat plak.. Alhamdulillah...dlm 5 minit after register trs no kene panggil... bile doctor cek kate ruam bese maybe sbb demam ruam tu keluar... doctor ckp takde mslh kalau nk htr taska...fuhhh...lega la kan...doctor bg calamine lotion dgn ubat demam...

Pagi esknye(jumaat) dlm nk siap2 g keje tu aku tgk badan die dh penuh dgn bintik2 merah, so aku decide EL je la kan... takkan nk g keje jgk dh tgk keadaan anak mcm tue... tapi dlm mase yg same aku t'fikir yg smlm doc kate ruam bese je...tp fikir2 blk cuti je la...takkan nk hantar anak dlm keadaan mcm tu... bukannye ape, bab2 mcm nie or penyakit yg bleh dikategorikan sbg b'jangkit mane bleh ambik mudah...dhla anak htr taska, kang b'jangkit dgn anak org lain lg ssh... sape yg dpt name??? aku and nopal jgk... bukanla nk kate aku ni baik tapi as a mother kite faham2 sendiri la kan... lps g klinik aku  pegi taska ambk tilam budak2 nie nak basuh yela xtau cuti lame mane...

So, ari isnin aku cuti lg...demam nopal dh ok cume tinggal rashes tu je la..still tebal kt belakang and dada...aku juz sapu calamine lotion je la, kadang-kadang minyak gamat tahan skit gatal die...aku ade gak g farmasi tanye kot2 ade ubat lain nk bg cpt baik tapi pharmacist tu ckp gune calamine lotion je.. aku pn xtau sampai bile aku cuti tapi yg pasti kene make sure rashes tu betul2 hilang la and hopefully hilang cepat2x... tapi aku tgk rashes tu mcm take time je nk hilang so, ade can la kot this week aku cuti trs(hopefully takla)..he3x..

Cuti rehat aku??? Balance 14 hari, tunggu la dulu sampai nopal sembuh sepenuhnye, nanti aku update buleh??? baru senang aku nak kire..hehehe...(^_^)

2 comments:

© Templates reserved for : A Part Of My Life | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™